1-
AKREDİTASYON
a- Kalite Güvenliği
Fakültemizce
kalite güvenliği ulusal ve uluslararası standartlara uyum olarak
belirlenmiştir. Kalite güvenliğini sağlamak adına Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi’nin vizyon, misyon, temel ilke ve tüm politikaları birimimizce
benimsenmiştir. Ulusal standartlarda YÖK mevzuatı, Türkiye Yüksek Öğretim
Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Mesleki Yeterlilik Kurumu; Uluslararası
Standartlar Bologna Süreci ile belirlenmektedir.
Kalite
Güvenliği çalışmaları yönelik idari ve fiziki altyapının hazır olması, sistemin
bir bütün olarak ve yüksek verimlilikle sağlaması için bir olanaktır. Halihazırda
ise birimimiz Türkiye’deki sıralamalarda üst sıralarda yer almakta ve öğrenciler
tarafından öncelikli olarak tercih edilmektedir.
b- Ar-Ge
Üniversiteler
sadece bilgiyi paylaşan değil, aynı zamanda yeni bilginin üretilmesine de
liderlik eden ve bu bilginin toplum ihtiyaçlarına dönük çözümlere ulaşmasını
sağlayan kurumlardır. Bu bağlamda üniversitede üretilen bilimsel bilginin
artırılması ve bu bilginin araştırma projeleriyle toplum yararına
kullanılmasına aracılık eden geçerli her yöntemin uygulanması amaçlanmıştır.
Bu bağlamda öğrenci TÜBİTAK çalışmalarında
üniversitemiz bünyesinde üst sıralarda yer alan fakültemiz Türkiye’de de ön
sıralarda yer almayı hedeflemektedir.
c- Toplumsal Katkı
Yükseköğretim Kalite
Kurulu’nun belirlemiş olduğu Toplumsal Katkı Politikası, üniversitelerin temel
fonksiyonlarını eğitim-öğretim, araştırma ve toplum hizmeti olarak
belirlemiştir. Üniversitemizin toplumsal
katkı uygulamalarını da; yetişkin eğitimi, uygulamalı araştırma, danışmanlık ve
sağlık hizmeti başlıkları altında toplanabilir. Fakültemizde ise şehrimizde belirli
İmam Hatip Liselerine danışmanlık hizmeti verilmektedir. Genç nesilleri hem
hayata hem de akademiye hazırlama noktasında oldukça önemli gördüğümüz bu
hizmet toplumsal katkı olarak değerlendirilmektedir.
d- Eğitim Öğretim
Faaliyetleri
Gerek örgün
gerekse uzaktan eğitim eğitim-öğretim süreçlerimiz yüksek katılımla
gerçekleşmektedir. Bu süreçlerin en iyi şekilde ilerleyebilmesi için bütün
alt-yapı üniversitemizde hazır haldedir.
Eğitim ve
öğretimin en önemli aşaması lisans programı ve müfredatının fakülte misyon ve
vizyonuna uygun biçimde düzenlenmesidir. Bu anlamda en önemli kriter Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ile Alan Yeterlilikleri kapsamındaki
bilgilerdir. Program öğrenme
çıktılarına uygun olarak her bir ders için öğrenme çıktıları tanımlanır ve
öğrencilerin bu öğrenme çıktılarına ulaşmasını sağlayacak öğretim
yöntemleri ile ölçme-değerlendirme yöntemleri belirlenir. Ders içerikleri
ise derslerle ilgili program öğrenme çıktılarının on dört haftalık
periyotta öğrencilere kazandırılması amaçlanarak oluşturulur. Hazırlanan
ders planları ile her ders için AKTS’ye uygun, dengeli ve uyumlu olarak
öğrenci iş yükleri belirlenir.
e- Yönetim
Kurumumuz misyon ve vizyonunu gerçekleştirebilmek için, gerekli
durumlarda mevzuata dayalı yönetim yapısı haricinde farklı Kurullar ve
Çalışma Grupları oluşturur. Bu anlamda en önde gelenler insan kaynakları
yönetimidir. İnsan kaynakları yönetiminin hedefi tutarlı ve adil bir yapı
oluşturularak personelin verimliliğinin, iş tatmininin ve motivasyonlarının
arttırılması, örgütsel bağlılığı yüksek ve kendini geliştiren bireyler
olmalarını sağlamaktır. Finansal kaynakların yönetimler, bilgi yönetim
sistemleri de yönetimde anılması gerekenlerin başında gelir.
2-
AKTS –Bologna Süreci
Bologna süreci “Avrupa Yükseköğretim Alanı” oluşturmayı amaçlayan ve
günümüzde 48 ülkenin bağlılık taahhüdünde bulunduğu bir reform sürecidir. 1998 yılından bu yana sürece dâhil olan ülke
sayısı sürekli artmış ve üye ülke eğitim sorumluları ortak bildirilere imza
atmışlardır. Süreç katılan her ülkenin özgür iradesini kullanabilmesi üzerine
kurulan bir oluşumdur. Diğer bir deyişle katılımcı ülkeler Bologna Süreci’nin
öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler.
Bologna Süreci genel itibariyle yükseköğretimdeki temel çerçeveleri
sunmaktadır. Yukarıda da görüleceği üzere söz konusu süreci oluşturan
hedeflerin en sonunda “ulusal yeterlikler çerçeveleri uygulamaları”
bulunmaktadır. Türkiye’de ilk olarak 2006 yılında “Türkiye Yükseköğretim
Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” oluşturulmuştur. Ulusal bazda oluşturulan TYYÇ,
Bologna Süreci’nde de ifade edildiği gibi şeffaflık, tanınma ve hareketliliği
arttırma amaçlarına sahiptir. Bu yönüyle TYYÇ’nin Bologna Süreci’ni
desteklediği ya da geliştirmeye çalıştığı söylenebilir.
Diğer taraftan yükseköğretim alanında yeterlilik, bir yükseköğretim
programını başarı ile bitirmiş olan bir kişinin neleri bilebileceği, neleri
yapabileceği ve neler konusunda yetkin olacağını açıklamaktadır.
TYÇÇ yükseköğretim programlarındaki tüm yeterlilikleri ve kazanımları
tanımlanabilir hale getirmeyi ve birbiriyle tutarlı olarak
ilişkilendirilebilmesini hedeflemektedir.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi
İstiklal Yerleşkesi 15030 BURDUR
+90 248 213 29 20
+90 248 213 29 21
ilahiyat@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi